John Doerr

Aceptar
Otros clientes también han comprado los productos de
Actualizaciones del autor
Libros de John Doerr
INSTANT NEW YORK TIMES BESTSELLER
'For anyone interested in becoming a better manager' - Bill Gates
--------
Discover the revolutionary movement behind the explosive growth of Intel, Google, Amazon and Uber.
In 1999, legendary venture capitalist John Doerr invested nearly $12 million in a small 40-person startup that had amazing technology, entrepreneurial energy and sky-high ambitions, but no real business plan. Doerr introduced the founders to his system of Objectives and Key Results (OKRs) and, with those principles at the foundation of their management, the startup grew at an exponential rate. Today, that same startup - Google - has more than 70,000 employees with a market cap exceeding $600 billion.
Doerr has introduced OKRs to more than fifty companies, helping tech giants and charities exceed all expectations. In the OKR model, objectives define what we seek to achieve and key results are how those top priority goals will be attained. They focus effort, foster coordination and enhance workplace satisfaction. For the first time in Measure What Matters, Doerr shares a broad range of first-person, behind-the-scenes case studies, with narrators including Bono and Bill Gates, to demonstrate the agility and explosive growth that OKRs have spurred at so many great organizations.
With a foreword by Larry Page, and contributions from Bono and Bill Gates, this book will show you how to collect timely, relevant data to track progress - to measure what matters. It will help any organization or team aim high, move fast, and excel.
--------
'Management magic....Measure What Matters is a must read for anyone motivated to improve their organization' - Former Vice President Al Gore, chairman of the Climate Reality Project
'Measure What Matters shows how any organization or team can aim high, move fast, and excel' - Sheryl Sandberg, Facebook COO
'Measure What Matters deserves to be fully embraced by every person responsible for performance in any walk of life' - Jim Collins, author of Good to Great
--------
***SPEED & SCALE - THE NEW ENVIRONMENTAL GUIDE TO SAVE THE PLANET FROM BESTSELLING AUTHOR AND VENTURE CAPITALIST JOHN DOERR - NOW AVAILABLE***
El legendario inversor John Doerr revela cómo los Objetivos y Resultados Claves (OKR) han permitido a Google lograr un crecimiento explosivo, y cómo ese método puede ayudar a cualquier organización a prosperar.
En otoño de 1999, John Doerr se reunió con los fundadores de una start-up a la que acababa de confiar cerca de 12 millones de dólares, la mayor inversión de su carrera. Larry Page y Sergey Brin tenían en sus manos una tecnología extraordinaria, mucha energía emprendedora y grandes ambiciones, pero carecían de un plan de negocio. Para que Google pudiera cambiar el mundo, Page y Brin tendrían que aprender a fijar las prioridades tomando decisiones difíciles y a la vez mantener a su equipo en la buena senda. Y para ello necesitaban datos pertinentes y relevantes con los que verificar su progreso y medir lo que importaba.
Doerr les reveló el método probado para alcanzar la eficacia operativa, los Objetivos y Resultados Claves (OKR), que descubrió en los años setenta como ingeniero en Intel de la mano de Andy Grove. Y el resto ya forma parte de la historia. Utilizando los OKR como base de su gestión, Google ha pasado de sus 40 empleados iniciales a más de 70.000, con una capitalización bursátil que supera los 700.000 millones de dólares.
En el método OKR, los objetivos definen lo que queremos lograr; los resultados clave son cómo se alcanzarán esos objetivos prioritarios con acciones específicas y medibles dentro de un marco de tiempo establecido. Los objetivos de todos, desde un empleado cualquiera hasta el CEO, son transparentes para toda la organización.
Los beneficios son profundos. Los OKR emergen el trabajo más importante de una organización. Orientan el esfuerzo y fomentan la coordinación. Vinculan los objetivos de diversos departamentos para unificar y fortalecer a toda la empresa. Y, además, permiten mejorar la satisfacción en el lugar de trabajo y aumentan el rendimiento.
En Mide lo que importa, Doerr comparte su experiencia y un amplio abanico de casos -desde Bono a Bill Gates, entre otros-, que hacen patente el crecimiento explosivo que los OKR han estimulado en muchas grandes organizaciones. Este libro ayudará a una nueva generación de líderes a descubrir esa misma magia.
John Doerr preside la firma de capital riesgo Kleiner Perkins, a la que se incorporó en 1980. Con sus inversiones en algunas de las empresas de mayor éxito en el mundo -entre las que se cuentan Amazon, Google, Intuit, Netscape y Twitter- ha contribuido a la creación de más de 425.000 empleos.
Reseñas:
«Recomiendo este libro a todas aquellas personas que deseen convertirse en mejores directivos.»
Bill Gates
«Mide lo que importa muestra cómo cualquier organización o equipo puede fijarse metas ambiciosas, moverse rápido y despuntar.»
Sheryl Sandberg, COO de Facebook y autora de Vayamos adelante y Opción B
«John Doerr se halla en el origen de la extraordinaria gestión de muchas de las empresas icónicas de Silicon Valley que han contribuido a cambiar el mundo. Mide lo que importa es una lectura obligada para cualquier persona motivada para mejorar su organización.
#1 bestselling author and acclaimed venture capitalist John Doerr reveals a sweeping action plan to conquer humanity's greatest challenge: climate change.
In 2006, John Doerr was moved by Al Gore's An Inconvenient Truth and a challenge from his teenage daughter: "Dad, your generation created this problem. You better fix it." Since then, Doerr has searched for solutions to this existential problem-as an investor, an advocate and a philanthropist.
Fifteen years later, despite breakthroughs in batteries, electric vehicles, plant-based proteins and solar and wind power, global warming continues to get worse. Its impact is all around us: droughts, floods, wildfires, the melting of the polar ice caps. Our world is squarely in a climate crisis and on the brink of a climate disaster.
Yet despite our state of emergency, climate change has yet to be tackled with the urgency and ambition it demands. More than ever, we need a clear course of action.
Fueled by a powerful tool called Objectives and Key Results (OKRs), SPEED & SCALE offers an unprecedented global plan to cut greenhouse gas emissions before it's too late. Used by Google, Bono's ONE foundation and thousands of startups the world over, OKRs have scaled ideas into achievements that changed the world. With clear-eyed realism and an engineer's precision, Doerr identifies the measurable OKRs we need to reduce emissions across the board and to arrive by 2050 at net zero-the point where we are no longer adding to the heat-trapping carbon in the atmosphere.
By turns pragmatic and inspiring, SPEED & SCALE intersperses Doerr's wide-ranging analysis with firsthand accounts from Jeff Bezos, Christiana Figueres, Al Gore, Mary Barra, Bill Gates, and other intrepid policy leaders, entrepreneurs, scientists and activists. This book is a launchpad for leaders of all kind, for anyone anywhere who can move others to act with them. With a definitive action plan, the latest science and a rising climate movement on our side, we can still reach net zero before it is too late. But as Doerr reminds us, there is no more time to waste.
________________
'A critical blueprint for anyone looking to take concrete steps to reach net-zero emissions.' Al Gore, former U.S. Vice President
'A practical guide for both public and private sector participation in decarbonizing the global economy, a task as challenging as it is urgent.' Christiana Figueres, former executive secretary of the UN Climate Change Convention
'A comprehensive plan to tackle one of the most vexing challenges in human history.' Jim Collins, author of Good to Great and Built to Last
कैसे ओकेआर की सहायता से गूगल, बोनो और गेट्स फाउंडेशन पूरी दुनिया पर छा गए
‘‘यह किताब हर उस व्यक्ति द्वारा पढ़ी और सराही जानी चाहिए, जिसके कंधों पर उम्दा प्रदर्शन की जिम्मेदारी है, फिर चाहे वह किसी भी क्षेत्र से जुड़ा हुआ हो। जॉन डोअर ने एंडी ग्रोव को हम सबका गुरू बना दिया। यदि हर व्यक्ति, टीम और नेतृत्वकर्ता अपनी कल्पना शक्ति का उपयोग करते हुए ओकेआर को पूरी द़ृढ़ता के साथ लागू करे, तो समाज के हर क्षेत्र में उत्पादकता और नवाचार में उल्लेखनीय बढ़ोत्तरी हो सकती है।‘‘
-जिम कॉलिन्स, गुड टू ग्रेट के लेखक
‘‘जॉन डोअर ने उद्यमियों और जन-हितैषियों की एक पूरी पीढ़ी को सिखाया कि ‘क्रियान्वयन ही सब कुछ है।‘ यह किताब बताती है कि कैसे कोई भ
À l'automne 1999, John Doerr présente sa méthode aux fondateurs de la start-up qu’il vient de financer à hauteur de 12 millions de dollars. Ses dirigeants, Larry Page et Sergey Brin, possèdent une technologie, une énergie entrepreneuriale et une ambition hors du commun, mais n’ont pas de véritable business plan. Afin que Google réussisse, ils devront apprendre à faire des choix difficiles en abandonnant les fausses pistes au bon moment pour pivoter rapidement. Ils auront besoin de données pertinentes en temps voulu afin de suivre leurs progrès – et mesurer ce qui compte.
Pour les guider vers l’excellence opérationnelle, John Doerr va les initier à une technique qui a fait ses preuves – les objectifs et résultats clés (OKR). En fondant son management sur les OKR, Google a connu un succès fulgurant. Grâce à cet ouvrage qui explore toutes les clés de cette méthode, vous découvrirez comment la mettre en oeuvre ainsi que de très nombreux exemples d’applications et de témoignages.
Les bienfaits des OKR sont incomparables. Ils font ressortir les tâches cruciales de l’organisation. Ils canalisent les efforts et facilitent la coordination. Ils relient les objectifs des différents départements, unifiant et renforçant l’ensemble de l’entreprise. Enfin ils accroissent la satisfaction, les performances et la rétention des collaborateurs.
Dans Mesurez ce qui compte, John Doerr rapporte les témoignages de personnalités telles que Bono et Bill Gates pour mettre en évidence la focalisation, l’agilité et la croissance remarquable dont les OKR ont fait bénéficier tant d’organisations. Grâce à ce livre, vous aurez les clés pour mener votre organisation au succès.
Nell’autunno del 1999 John Doerr incontrò i fondatori di una start-up a cui aveva appena dato oltre 12 milioni di dollari, il maggiore investimento della sua carriera. Larry Page e Sergey Brin avevano una tecnologia stupefacente, energia imprenditoriale e ambizioni enormi, ma non un vero business plan. Perché Google potesse cambiare il mondo (o anche solo per sopravvivere), Page e Brin dovevano imparare a fare scelte chiare sulle priorità e al tempo stesso mantenere allineato il proprio team. Dovevano sapere quando tirare i remi in barca per le iniziative in perdita, per far rapidamente fallire quello che non funzionava. E avevano bisogno di dati tempestivi e pertinenti per tenere traccia dei progressi raggiunti, misurando quello che contava davvero.
Doerr ha insegnato loro un metodo collaudato per l’eccellenza operativa: Objectives and Key Results. Aveva scoperto OKR negli anni Settanta quando era ingegnere alla Intel, dove il leggendario Andy Grove (“il manager più grande di tutti i tempi”) era alla testa dell’azienda meglio condotta che Doerr avesse mai visto. In seguito, da venture capitalist, Doerr ha condiviso le idee di Grove con oltre cinquanta aziende. Ogni volta che il processo è stato messo in pratica fedelmente, ha prodotto grandi risultati.
"Dieses Buch führt Sie hinter die Kulissen, um Intels leistungsstarkes OKR-System zu verstehen - eines der größten Vermächtnisse von Andy Grove." Gordon Moore, Mitgründer und ehemaliger Chairman von Intel
Eine Führungskraft muss in der Lage sein, Ziele zu formulieren, die verständlich und erreichbar sind. Ein hervorragendes Frameset dazu bietet dabei das OKR-Modell (Objectives and Key Results). John Doerr von Kleiner Perkins Caufield Byers führte das Modell bereits 1999 bei Google ein. Twitter, LinkedIn, mymuesli und viele andere Unternehmen nutzen es.
Objectives definieren dabei, welche Ziele wirklich von Bedeutung sind. Key Results sind Metriken, die verdeutlichen, ob die Top-Prioritäten innerhalb einer bestimmten Zeit erreicht werden (können). Dieses Buch arbeitet die OKR „Superpowers“ heraus, die den Zielmuskel einer Organisation kräftigen.
Kapitel 1: Google und OKRs
Wie OKRs bei Google eingeführt wurden und die Kraft, die sie freisetzten
Kapitel 2: Der Vater der OKRs
Andy Grove entwickelte und lehrte moderne OKRs
Kapitel 3: Intels Geschichte
Wie OKRs den Mikroprozessor-Krieg gewannen
Kapitel 4: Superpower #1 - Fokus und Commitment von Prioritäten
Wie uns OKRs halfen zu wählen, was wirklich wichtig ist
Kapitel 5: Fokus: Die Geschichte der Plattform Remind
Brett Kopf nutzt OKRs, um Schwächen zu fokussieren und zu überwinden
Kapitel 6: Commitment: Die Geschichten des Analytics-Unternehmens Nuna
Jini Kirn transformierte den Gesundheitssektor mit Big Data und persönlichem Commitment
Kapitel 7: Superpower #2 - Anpassen und verbinden für die Teamarbeit
Öffentliche, transparente OKRs stärken die Zusammenarbeit
Kapitel 8: Ordnung: Die MyFitnessPal Geschichte
Mike Lee findet, dass Anpassung zu finden mit OKRs härter und besser ist, als er dachte
Kapitel 9: Verbindung: Die Geschichte von Intuit
Atticus Tysen verbesserte die Unternehmenskultur von Intuit mit OKRs
Kapitel 10: Superpower #3 - Beobachten und adaptieren
Wie OKRs helfen, Fortschritt und Kurskorrekturen zu beobachten
Kapitel 11: Die Geschichte der Gates Foundation (von Bill Gates und Patty Stonesifer)
Ein $20 Milliarden US-Dollar-Start-up nutzt OKR, um verheerende Krankheiten anzupacken
Kapitel 12: Superpower #4 - Ausdehen für Erstaunliches
Wie uns OKRs dabei halfen, Dinge zu erreichen, die wir nicht für möglich gehalten haben
Kapitel 13: Ausdehnen: Die Geschichte von Google Chrom
CEO Sundar Pichai nutzt OKRs, um den weltweit führenden Webbrowser zu bauen
Kapitel 14: Ausdehnen: The Geschichte von YouTube
CEO Susan Wojcicki und ein kühnes Milliarden-Stunden-Ziel
Kapitel 15: Permanentes Leistungsmanagement: OKRs und CFRs
Wie Gespräche, Feedback und Anerkennung zu Exzellenz führen
Kapitel 16: Auf jährliche Leistungsgespräche verzichten: Die Geschichte von Adobe
Adobe bestätigt Kernwerte durch Gespräche und Feedback
Kapitel 17: Backe jeden Tag besser: Die Geschichte von Zume Pizza
Ein Pionier in Robotics nutzt OKRs für Teamwork und Leadership – um die perfekte Pizza zu kreieren
Kapitel 18: Kultur
OKRs katalysieren Kultur, CFRs ernähren sie
Kapitel 19: Kulturwandel - Die Geschichte von Lumeris
Widerstand zu OKRs durch eine Transformation der Kultur überwinden
Kapitel 20: Kulturwandel - Bono' s ONE Geschichte
Einer der bekanntesten M