William Gibson

Aceptar
Otros clientes también han comprado los productos de
Actualizaciones del autor
Libros de William Gibson
The ghost was her father's parting gift, presented by a black-clad secretary in a departure lounge at Narita..
Mona is a young girl with a murky past and an uncertain future whose life is turned upside down when her pimp sells her to a plastic surgeon in New York and overnight she's turned into someone else.
Angie Mitchell is a famous Hollywood Sense/Net star with a special talent. And despite the efforts of studio bosses to keep her in ignorance, Angie's started remembering things. Soon she'll discover who she really is . . . and why she doesn't need a deck in order to enter cyberspace.
From inside the matrix, plots are set in motion and human beings are being played like pieces on a board. And behind the intrigue lurks the shadowy Yazuka, the powerful Japanese underworld, whose leaders ruthlessly manipulate people and events to suit their own purposes.
Or so they think . . .
Reedición de este clásico de la ciencia ficción.
Case era el mejor vaquero del ciberespacio: se ganaba la vida robando información y traspasando defensas electrónicas. Pero cometió el error de traicionar a la gente equivocada y como castigo dañaron su sistema nervioso con una toxina que extinguió su talento micrón a micrón.
Desterrado del ciberespacio y prisionero en la cárcel de su cuerpo físico, Case coquetea con la muerte en los suburbios ultratecnológicos. Hasta que se ve envuelto en un peligroso plan de objetivo desconocido que le ofrece una segunda oportunidad, y una cura, a cambio de un precio...
A corporate mercenary wakes in a reconstructed body, a beautiful woman by his side. Then Hosaka Corporation reactivates him, for a mission more dangerous than the one he’s recovering from: to get a defecting chief of R&D—and the biochip he’s perfected—out intact. But this proves to be of supreme interest to certain other parties—some of whom aren’t remotely human....
POR LOS CREADORES DE WESTWORLD.
EL CLÁSICO ABSOLUTO DE LA CIENCIA FICCIÓN AHORA UNA SERIE DE PRIME VIDEO BASADA EN LA VISIONARIA NOVELA DE WILLIAM GIBSON.
El futuro ya está aquí, y no es un juego.
Del creador de Neuromancer, fundador del ciberpunk y gran nombre de la ciencia ficción, llega su primera novela desde 2010.
Flynne Fisher vive en una carretera secundaria de una zona rural de Estados Unidos donde no hay mucho trabajo, a no ser que uno se dedique a la fabricación ilegal de drogas, algo que ella intenta evitar. Su hermano Burton vive de la ayuda económica del Departamento de Veteranos que recibe a causa del daño neurológico que sufrió en Reconocimiento Háptico, una unidad de élite de los Marines. Flynne se gana la vida como puede con el dinero que consigue montando productos en la tienda de impresión 3D local. También consigue algo más como exploradora de combate en un juego online al que juega para un rico, aunque ha tenido que dejar los juegos de disparos.
Wilf Netherton vive en Londres, setenta y pico años después, al otro lado de décadas de un apocalipsis que se ha desarrollado a cámara lenta. Ahora las cosas van bastante bien, al menos para los pudientes, y tampoco es que queden demasiados pobres. Wilf es un publicista de alto nivel y guía de celebridades que se considera un romántico inadaptado y vive en una sociedad en la que ponerse en contacto con el pasado es un pasatiempo más.
Burton gana algo de dinero extra en internet, trabajando en secreto en el prototipo de algo parecido a un juego, un mundo virtual que tiene cierto parecido a Londres, aunque un Londres muy extraño. Convence a Flynne para que haga alguno de sus turnos, gracias a que le asegura que no se trata de un juego de disparos. No obstante, en el juego la chica es testigo de un crimen horrible.
Flynne y Wilf están a punto de conocerse. El mundo de Flynne se verá alterado por completo y de manera irrevocable, mientras que los habitantes del de Wilf, uno decadente en el que prima el poder, aprenderán que algunos de esos mundos del pasado pueden ser fabulosos.
POR EL AUTOR GANADOR DE LOS PREMIOS HUGO, PHILIP K. DICK MEMORIAL Y NEBULA.
«Espectacular. Un trocito de distopía en un futuro lejano que incluye todo lo mejor de Neuromante y toda la madurez, el ingenio y la astucia de Spook Country. Una novela brillante.» Cory Doctorow
«William Gibson es uno de los más visionarios, originales e influyentes escritores de la actualidad.» The Boston Globe.
«Su talento para esconder lo misterioso en lo cotidiano le da aún más a los acontecimientos el brillo de otro mundo.» The New Yorker
«Al igual que Pynchon y DeLillo, Gibson destaca por sacar a la luz las fuerzas ocultas que dan forma a nuestro mundo.» Details
«William Gibson tiene el arte de elaborar frases de una extraña belleza. Es nuestro gran poeta de multitudes.» San Francisco Chronicle Book Review
The book that defined the cyberpunk movement, inspiring everything from The Matrix to Cyberpunk 2077.
The sky above the port was the colour of television, tuned to a dead channel.
William Gibson revolutionised science fiction in his 1984 debut Neuromancer. The writer who gave us the matrix and coined the term 'cyberspace' produced a first novel that won the Hugo, Nebula and Philip K. Dick Awards, and lit the fuse on the Cyberpunk movement.
More than three decades later, Gibson's text is as stylish as ever, his noir narrative still glitters like chrome in the shadows and his depictions of the rise and abuse of corporate power look more prescient every day. Part thriller, part warning, Neuromancer is a timeless classic of modern SF and one of the 20th century's most potent and compelling visions of the future. His later work, The Peripheral, has been adapted into a series by Amazon Prime, starring Chloë Grace Moretz.
Readers are hooked on Neuromancer:
'Wow. This is a wild ride. If you liked Philip K. Dick's writing . . . if you liked Bladerunner, if you liked The Matrix . . . you will love Neuromancer' Goodreads reviewer, ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐
'Like nothing I have read before . . . Gibson's writing is poetry, not jargon . . . [it's] slick and jagged like a serrated knife . . . Yeah I am a big, big fan . . . a unique, important and truly amazing reading experience' Goodreads reviewer, ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐
'Basically a futuristic crime caper. The main character is Case, a burnt-out hacker, a cyberthief . . . Challenging? Yes. But it's electrifying once you get it . . . Neuromancer is in me like a teabag, flavouring my life, and I can't imagine what it would be like if I hadn't pressed on' Goodreads reviewer, ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐
'For me it was a sci fi thriller, two of my favourite genres rolled into one. I was grabbed immediately by the characters of Cole and Molly - especially Molly with her attitude, her mirror eyes and the blades under her fingernails . . . This is a very visual book and it was easy to start choosing who would play the roles in a movie' Goodreads reviewer, ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐
Discover the cult classic behind the major new TV adaption from the creators of Westworld, starring Chloe Grace Moretz.
-----
'Big-screen, popcorn-chewing thrills' Guardian
Flynne Fisher lives in the rural American South, working at the local 3D printing shop, while earning much needed extra money playing VR games for rich people. One night she dons a headset and finds herself in futuristic London-a sleek and mysterious world, alluringly different from her own hardscrabble existence. But this isn't like any game she's ever played before: Flynne begins to realize it isn't virtual reality... it's real.
Someone in London, seventy years in the future, has found a way to open a door to Flynne's world. And as utterly beguiling as London is... it's also dangerous. As Flynne searches to discover who has connected their worlds, and for what purpose, her presence here sets dangerous forces into motion...forces intent on destroying Flynne and her family in her own world.
The Peripheral is master storyteller William Gibson's dazzling, hallucinatory glimpse into the fate of mankind - and what lies beyond.
-----
'Mesmerizing, captivating, haunting' Sunday Times
'Frightening, plausible. Not just a unique and brilliantly talented SF novelist but a social and psychological visionary' The Times
'Frantic with imagination and frantic with the appetite to see what happens next' Observer
'A swirlingly philosophical quantum daydream of drones and bodyswapping' Daily Telegraph, Books of the Year
Un recopilatorio ciberpunk.
Este volumen reúne los primeros cuentos de William Gibson, publicados originalmente en antologías y revistas especializadas. La mayoría de ellos estuvieron nominados para los principales premios del género (Hugo, Nebula, Locus). Dos de estos cuentos, «Quemando cromo» y «Johnny Mnemónico» tienen como escenario el mismo universo que Neuromante, que se convertirá en el referente estético y tecnológico del movimiento ciberpunk.
Segundo tomo de esta saga del padre del cyberpunk.
Enviaron un sabueso explosivo en busca de Turner por Nueva Delhi, cargado con sus feromonas y el color de su pelo.
Las zaibatsu Biolaboratorios Maas y Hosaka se enfrentan por la dominación mundial, mientras mercenarios como Turner o vaqueros del ciberespacio como el Conde Cero no son más que peones de un juego que escapa a su comprensión: útiles, pero prescindibles en última instancia.
Cuando Turner despierta en México con un nuevo cuerpo y junto a una mujer bonita, sus jefes corporativos le dejan recuperarse durante un tiempo para luego reactivar su memoria y hacer que lleve a cabo una misión aún más peligrosa que la que estuvo a punto de matarlo. El diseñador jefe de Biolaboratorios Maas dice que quiere desertar a Hosaka, y el trabajo de Turner es que lo consiga sano y salvo.
Conde Cero es un contrabandista de datos del extrarradio, y no está preparado para lo que le ocurre cuando la deserción del diseñador hace estallar una guerra en el ciberespacio. Se ve rodeado por dioses vudú de la red y ángeles de los programas, y su única esperanza es que las megacorporaciones y los superricos estén muy ocupados en el mundo virtual, tanto como para no percatarse del pirata informático novato con ese equipo del mercado negro que intenta sobrevivir a toda costa…
Tercera entrega del padre del Ciberpunk.
El fantasma fue el regalo de despedida de su padre. Se lo entregó un secretario vestido de negro en la zona de embarque del aeropuerto de Narita.
Mona es una joven con un pasado turbio y un futuro incierto cuya vida da un vuelco cuando su proxeneta la vende a un cirujano plástico de Nueva York y, de la noche a la mañana, se convierte en otra persona. Angie Mitchell es una estrella famosa de Senso/Red de Hollywood con un talento muy particular, y ha empezado a recordar cosas a pesar de que los jefes de su estudio se esfuerzan para que no se dé cuenta.
No tardará en descubrir quién es en realidad… y por qué no necesita una consola para enchufarse en el ciberespacio. Todo se pone en marcha en el interior de la matriz, y los seres humanos empiezan a usarse como piezas en un tablero. Y detrás de todas las intrigas se encuentra la sombría Yakuza, la poderosa mafia japonesa cuyos líderes manipulan implacablemente a las personas y los acontecimientos para conseguir sus objetivos.
O eso es lo que creen…
El tercer volumen de la Trilogía de Sprawl, la serie más emblemática de William Gibson, todo un clásico de la ciencia ficción.
Con nueva traducción.
THE SUNDAY TIMES BESTSELLING NOVEL FROM WILLIAM GIBSON, THE INTERNATIONALLY BESTSELLING AUTHOR OF NEUROMANCER
-----
San Francisco, 2017. Clinton's in the White House, Brexit never happened - and Verity Jane's got herself a new job.
They call Verity 'the app-whisperer,' and she's just been hired to evaluate a pair-of-glasses-cum-digital-assistant called Eunice...
Only Eunice has other ideas.
Pretty soon, Verity realises that Eunice is smarter than anyone she's ever met. Which is just as well since suddenly some very bad people are after Verity.
Meanwhile, in a post-apocalyptic London a century from now, PR fixer Wilf Netherton is tasked with interfering in the alternative past in which Verity and Eunice exist. It appears something nasty is about to happen there - and fixing it will require not only Eunice's unique human-AI skillset but also a little help from the future.
A future that Verity fears may never be . . .
-----
'Dazzling, astoundingly inventive' The Times
'Wild, richly satisfying' Guardian
'Terrific' Spectator
'Rattles along with great pace and suspense' Sunday Times
'One of our greatest science-fiction writers' New York Times
'A sensual, remarkably visual ride' Guardian
'Among our most fascinating novelists' Daily Telegraph
A GRIPPING TECHNO-THRILLER BY THE BESTSELLING AUTHOR OF NEUROMANCER, THE THIRD NOVEL IN THE BRIDGE TRILOGY
'With more insight, wit and sheer style than any of his contemporaries Gibson continues to patrol the nebulous zones that separate science fiction, contemporary thrillers and genuine literature' Independent
-----
The Bridge, San Francisco, after the quake:
Ex-cop Berry Rydell has been hired by Colin Laney - who is hooked deep into the network of things - to go to San Francisco and act in such a way that he comes to the attention of a certain unspecified individual. This, Laney promises Rydell, could prove life-threatening. And now Rydell's been sent a package. Something that belonged to Laney, something that others with guns, blades and very bad attitudes want. And suddenly Rydell's running, trying get to the old Bridge, the shantytown where a man can get lost, be forgotten and wait for the end of the world - which is the other thing that Laney promised . . .
William Gibson is a prophet and a satirist, a black comedian and an outstanding architect of cool. Readers of Neal Stephenson, Ray Bradbury and Iain M. Banks will love this book. This is the third novel in the Bridge trilogy - read Virtual Light and Idoru for more.
-----
'Scintillating . . . probably the most important novelist of the past two decades' Guardian
'Writing at flame intensity, Gibson conjures a world that seems just a breath away from the here and now' Salon
- ←Página anterior
- 1
- 2
- 3
- ...
- 5
- Página siguiente→